Передусім, батькам варто врахувати одну істину: нехай краще дитина буде середнім, але відповідальним і самостійним учнем, ніж відмінником, успішність якого залежить тільки від контролю його мами і тата.
Допомога батьків дуже потрібна дитині, коли він починає вчитися в школі і виконувати свої перші домашні завдання. Вам частенько доведеться контактувати з батьками однокласників свого малюка, щоб уточнити деякі важливі питання, що стосуються навчального процесу (наприклад, у скільки кліток повинні бути поля в зошиті). Крім того, вам буде необхідно допомогти дитині виробити величезну кількість корисних навичок:
- правильно сидіти за столом і тримати ручку, зручно розкладати і
прибирати речі, перестати відкладати справи в довгий ящик, вибирати, з
якого предмета починати заняття, доводити важливі справи до кінця, і,
найголовніше – привчити дитину робити уроки навіть у тому випадку, якщо
він категорично не хоче робити уроки самостійно.
Врахуйте, що поступово відповідальність за шкільні справи слід перекладати на самого учня. Не варто робити уроки з дитиною постійно. Він повинен навчитися:
- самостійно з’ясовувати якісь незрозумілі йому моменти у вчителів,
запам’ятовувати всю необхідну інформацію, і, звичайно ж, самостійно
контролювати якість виконаного домашнього завдання.
Цілком можливо, що деякі важкі завдання ви ще якийсь час будете виконувати всією сім’єю, але якщо ви звикнете вчити уроки з дитиною, і, відповідно, привчите до цього його, то з часом буде дуже важко навчити школяра працювати без вашої допомоги та опіки. Навіть ті діти – копуші, які роблять уроки занадто довго, повинні поступово звикати до того, що всі завдання потрібно виконувати в строк, не розраховуючи на допомогу близьких. Крім того, небагато 0тьків зможуть допомогти своєму синові класі у восьмому-дев’ятому, коли він почне вивчати креслення або політологію.
Отже, до закінчення другого-третього класу ви не повинні змушувати дитину робити уроки і контролювати їх виконання – школяр повинен бути в змозі взяти свої домашні завдання під свій контроль.
Як робити уроки з першокласником, який не хоче вчити уроки?
Якщо ваш першокласник не має жодних особливих проблем з навчанням і засвоєнням нового матеріалу, йому цілком під силу вже до кінця року займатися без допомоги батьків. Якщо ж ви помічаєте, що у вашого першокласника погана пам’ять, він непосидючий і насилу засвоює елементарні речі, спробуйте звернутися за допомогою до шкільного психолога.
Перш ніж починати примушувати або привчати малюка робити уроки, за допомогою психолога варто перевірити рівень розвитку інтелекту, пам’яті, логічного мислення, уваги, а також деяких інших процесів пізнавання навколишнього світу. Щоб заповнити прогалини, через які з’явилися труднощі в навчанні, дитині можуть підібрати розвиваючі заняття, спираючись на результати тестування.
Буде корисно також звернутися за консультацією до невропатолога або педіатра. Не секрет, що погана успішність у дітей може бути викликана будь-якими проблемами зі здоров’ям. Школяр, що страждає від астенії, підвищеного внутрішньочерепного тиску або від отриманої черепно-мозкової травми, може відмовлятися виконувати уроки або ж робити їх надто повільно і неуважно.
З відстаючими дітьми займатися потрібно більш ретельно . Їм треба частіше влаштовувати перерви в роботі, допомагати організовувати свій час і дотримуватися розпорядку дня. Разом з першокласником розробіть найбільш зручний йому режим занять. Дітям, яким важко вчитися, можна іноді давати деякі поблажки, наприклад, дозволити зробити шпаргалку, якщо складне правило ні в яку не запам’ятовується. Це набагато більш грамотний варіант, ніж лайка і докори. До того ж, жоден досвідчений педагог не буде заперечувати в таких ситуаціях проти “вузликів на пам’ять”.
Як навчити дитину робити уроки швидко?
Час приготування домашніх завдань індивідуально для кожного школяра. У середньому, всі завдання з російської мови та математики учень молодших класів повинен встигнути виконати за 20-30 хвилин кожне. Зрозуміло, що здібні діти, схоплюючі все на льоту, роблять уроки швидше, а копуші провозяться з домашніми завданнями довше, ніж звичайна дитина.
Якщо ваш малюк – справжній копуха і, як вам здається, недотепа, то не дивно, що займаючись з ним, вам важко утриматися від крику і докорів, особливо коли він у сотий раз допускає аналогічну помилку. Чи ви вихід з подібної ситуації? Дитячі психологи радять батькам взяти на озброєння хитрий метод: як тільки ви закінчили робити уроки – заспокойтеся, обійміться з дитиною, адже роздратування, часто приводить до сварки і скандалу, не повинно зіпсувати весь вечір.
Немає коментарів:
Дописати коментар